Tuesday, September 3, 2013

Raya sampai pengsan. END of Syawal >,>

Bismillah.
Alhamdulillah, hampir ke kesudahan Syawal tahun ini, yeaeyyy~ ehh hepi pula. Awak tu dah nak balik uum, dah ready fizikal dan mental ke? hummm.. aishhh, sem baru makin susah laa pula, makanya kene makin hard study laa yer. ehhh.. tak nak cerita pasal study lagi, nak habaq mai pasal raya dulu. hee~

Alhamdulillah, tercapai niat nak menziarahi kawan-kawan di Syawal tahun ni. tapi still ade certain umah kawan ta dapat pi sebb diorag dah balik u. Awal gileww laa pula kannn. okay,  just pergi yang ada je.

Okayy, orang FISRT yang aku datang melawat adalah cik NAJIHASUHADA (16 Ogos 2013). wehhh~ terharu ta? sebb jadi orang pertama datang melawat. Dah laa pergi time malam2, huhu. Nampak laa nak sangat melawat kau sebb esoknya kau dah nak balik uniten. cehhh.. padahal lepas tu kau balik rumah lagi -__- *mati-mati ingat kau balik lagi time final. gggrr... tapi dimaafkan laa sebb mak kau bagi duit raya kat kami. huahuahu. Thanks makcik (: 

SECOND, rumah terbuka yang pertama dijemput pada 24 Ogos 2013, rumah cik NUR ANISAH. Thanks sebb sudi jemput kami, rajin kau buat rumah terbuka even duduk seri iskandar tapi tetap ingat orang manjung dan sitiawan. huhu (: Tabekkk springgg laa. huhu.

*maaf tahun ni tak rajin nak buat rumah terbuka dahhh. hehe. Pandai2 laa datang umah yang sentiasa terbuka ni.

with cik NUR ANISAH (:
with cik NAJIHASUHADA. booo~
Okayy, FIRST rumah pada 31 Ogos 2013 (orang sambut merdeka aku pi beraya. huhu)
Rumah kawan lama masa sekolah rendah lagi iaitu NAJMAH NABILAH (:  aku ingat kali terakhir pi umah dia time darjah 6 sebb mama ayah pi kursus haji then tade sape di rumah. so aku di hantar ke rumah dia. Mak Najmah kata mcm ni bile ingat pasal aku. "ohhh..Illiya yang comel2 kecik tu? " haha, okayy bangga sekejap sebb dipuji comel dulu, tapi sekarang dan tinggi dahhh. haha. Alhamdulillah.
Ohh NEXT pergi ke rumah terbuka NUR IZZATI, budak ni ta ingat kenal time bile. Rupeyer time tuisyen, maneyer laa aku ingat sbb time tuisyen aku men tegur senyum je kat semua org. Padahal kenal idak, nampak ta aku ni peramah kann? *okayy perasan -__-

Kanan : with FIZA YUSOF. Kiri : with NAJMAH NABILAH.

*gambaq dengan si Izzati ni tade sebb dia ta pakai formal. haha. okayy saje2 nak gurau. Maaf ehh cik Ijat ^__^ ohh lupa terima kasih cik FIZA YUSOF sebb teman aku. hee~ len kali teman laa lagi, kau kan suke. haha. 

THEN, sambung beraya pada 2 September 2013. rehat sehari sat. haha, overr jee~
Bermula pada pukul 9:00pg pergi merayau tunjuk muka kat sekolah tercinta, SMK Convent Sitiawan.*cehh  haha. Saje mai sek nak jumpaq Puan Belkies je sebb dia ada ajaq mai datang umah baru dia, tapi ta bagitawu alamat dan waktu =__= makanya, mane kami nak tawu jalan cikgu, aaaiisshh cikgu ni. hummm.. Okay, cikgu belanja seperti biasa. hahaha, jahat pnya anak murid datang sekolah nak pau cikgu pula ==; heee~ dah biasa makan kat kantin sekolah cikgu belanja. huhu. ehh dan2 time tu trial SPM yer adik2, okayy akak wish goodluck yer. *weekk~ akak laa konon, ciss dah tua -_-
Okay, jom start berjalan beraya ke rumah first, cik AQILAH NAJWA. wooo~ terbaik laa hidangan pagi yang special dari cik Qila kita, jeng jeng jeng... okay tamau habaq satgi pi tengok sendiri ape dia hidang. haha. Apepun tahniah sebb berjaya sediakan hidangan sebb aku paksa kau masak juga. heee~ Second house, cik ALLYA SYAHIRAH. Dah lama ta mai umah Al sejak ta lepak kat mac donald dahhh, maklumlah dah ade aeon yang besaq lagi gahh tu.hehe. Third house is cik NURUL SYAZLIANA. Ini pun sama dah lama tak pegi umah dia, last pegi tahun lepas agaknyer sebb dia buat rumah terbuka. Lagipun tiap kali hantaq adik aku tuisyen aku lalu je depan umah dia, nak singgah malu sebb dah malam woiiI~ org nak tidoq laa pi kacau awatnya. haha. And the last house adalah rumah anak raja ni, so kene lama sikit kat sana. huhu. Rumaah cik RAJA NOOR AMALINA. wooo~ anak raja lagi best siap hidang kek puaka lagi tuuu. hahaa. terbaek laaa! okaay, done jelajah satu manjung dan ke sitiawan seharian. Akhirnya sampai ke rumahku Syurgaku pada pukul 4:00ptg. fuhhh letihh nak mampusss. Tapi Alhamdulillah enjoy sebb ade yang nak join sekaki beraya utk tahun ni.

Thanks to all tuan rumah yang terpaksa bersusah payah buat ayaq bagai, hidang juadah yang bermacam-macam sangat. Maaf sebb menyusahkan korang. *tapi memang aku sengaja nak menyusahkan korang punnn. haha. main2 je, Terima kasih yang ta terhingga dan sangat dihargai.

Thanks God to ease my journey that day (:
with PUAN BELKIES (: cikgu belanjaaaa. suke suke.
hidangan yang special dari cik AQILAH NAJWA >,>
with PUAN FATIMAHWATI (: *gambaq yg bawah.
thanks to all tuan rumah. yeayy~ 

*ehh lupa nak habaq, thanks kat korang yang tolong aku masak that day, maaf sebb terpaksa balik umah aku sat, amik anak sedara dulu bagai.. haha. banyak pula urusan aku kan kannn. Maklumlah surirumah tangga yang sangat busy. huhu. 

Thanks kepada semua yang terlibat dan si pemimjam tab samsung galaxy ape ape? haha. * tataw aku korang pakai tab ape. hihi. Thanks juga kepada tukang driver yang terlibat, balik tu korang pi laa isi minyak full2 kann sbb harga minyak dah naik. hehe~ Insyaallah tahun depan nak buat mcm ni lagi, sape nak join angkat tangan. Tapi pastikan korang ta busy ehhh. haha. ^__^

Alhamdulillah.
May Allah bless of our friendship and we take care it until Jannah. 
Adiosss.. thanks anyone. Aligator kawazahimass.


No comments: