Friday, June 28, 2013

Hari yang Indah seindah Senyuman. Yesterday Today and Tomorrow :))

Bismillah.

Ehem,
Pagi yang indah telah seminggu berada ni rumah. Tanpa berbuat ape2 sehinggalah ke malam.

Hari ni dengan pagi yang indah, matahari telah terbit dengan tingginya (nampklaa kan aku bangun lewat). haha. Okay, panas yang teramat pagi itu. tapi bersyukur sebb Perak ade la hujan rahmat yang menyejukkan tanah2 di bumi ini berbanding Kedah yang memang panas dengan padi dan penanaman tebu di Chuping. Subhanallah, hanya Allah yang tawu betapa terik dan berpeluh walaupun dah buka kipas paling max tu. Tingkap bilik kat sana mmg malam buka sehingga pagi tutup balik laa. heee~ Okayy, stop bermadah puisi dengan ayat2 sastera sebb terpengaruh dengan novel. wooohooo~

Ohh yer, hari ni Jumaat pertama di Manjung Perak setelah berhijrah di Kedah utk belajar.

28.06.2013 : Hari Sukan SMK Covent, Sitiawan ke 45.
Buat keberapa kalinya Hari Sukan sekolah ni buat kat stadium. Okay, nak mengadu sbb time aku dulu hanya buat kat padang sekolah je. Kalau ikut anggaran padang uum tu mungkin 1/10 je kot. Nampak laa kecik gilew kan padang sekolah tu. Tengok sekolah laaa beb, kecik juga dan old school. huhu. Lagipun tak best buat kat stadium, gilew besar dan jauh track larian dia. ni lari dalam padang sekolah pun dah semput inikan pula track stadium. terima kasih je laa sape yang mencari atlet utk hari sukan tu. Ohh dengan cuaca yang sangat terik, budak2 kene berkumpul tengah padang. memang tak laa kan kalau aku. sah2 aku lari cari bumbung laa beb. hummm.. kalau buat kat sekolah, bosan ley lari kantin lepak2 makan2. haha, itu semua sejarah lama. tak de yer nak tggu tengah padang sampai majlis penyampaian hadiah tu. Gilew panas. Okayy, mmg tidak sangat aktif waktu sekolah dulu tapi hanya aktif dalam kelas je laa. waahhH~ rindu zaman kegemilangan sekolah dulu. haha.

Last not least,
CONGRATE for the first place overall : RUBY (bangga laa beb rumah sendiri menang, Alhamdulillah sejak kebangkitan rumah ni time zaman aku dulu sampai sekarang bertahan yer. Bangga gilew~) Second place : SAPPHIRE then, the third place : EMERALD and last place : TOPAZ (sejak azali lagi. hahahha. okayy tak sejak kemenangan di rampas oleh pihak RUBY. wooo). 

EX-Conswan yang datang. Senior + Junior batch 2010/2011.
Orite, mai nak promote S K Y P E. 
Pehh.. dah mcm SKY tuuuu. haha, over jee. Sekarang ni jenis semua nak free then malas nak jumpa face to face kann sebb kekangan masa. humm itu semua alasan semata-mata. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Maklumlah, sekarang kan tengah sem break, konon rindu laa nak jumpa laa bagai. weeekk :p haha. Sebenaryer aku yang skye dengan diorang2 ni. hummm..layankan je laa.


SKYPE versi Windows 8. wooo~ mahu mahu mahu :))
Ehh. dah abis cerita pasal aktiviti di malam hari, SKYPING. 
Sat nak ambil sedikit petikan dari novel OXFORD. Sangat menarik. Punn bolehhh kann. heee~


Manusia memang tidak boleh memilih pada siapa dia mahu jatuh cinta. 
Sebab kalau boleh memilih, akan ku pilih untuk jatuh cinta pada kau. 
Bukan aku rabun hingga tak sedar pandangan matamu yang selalu menikam mataku itu. 
Bukan aku begitu bodoh hingga tak faham bunga-bunga bahasa yang kau guna. 
Bukan aku begitu kejam hingga tak kesian pada kau yang membuang malu memberi isyarat cinta. 
Bukan aku pekak badak pada harap kau padaku. 
Bukan aku tak tahu menilai budi pekertimu dan baik budi keluargamu.
Dan bukan tak pernah aku cuba memaksa hati untuk jatuh cinta pada kau. 
Aku pernah, kerana aku sayangkan kau, kerana aku simpati padamu, tapi tak bertunas rasa itu.

May Allah Ease and Bless for today, tomorrow  tomorrow and tomorrow.
Tiada  yang cantik seindah senyuman.
ADIOSSSS !
(^^,)

p/s: maaf kepada yang berkenan sebb saya pinjam gambar awak. Thanks :))

No comments: