Wednesday, January 23, 2013

12 RabiulAwal 1434H. Salam Maulidur Rasul.

Assalamualaikum dan Salam Maulidur Rasul 1434H.
12 Rabiul Awal Tahun Gajah, peristiwa apakah ?

Mestilah peristiwa kelahiran Nabi Muhammad SAW ke muka bumi ini. 
Subhanallah sungguh banyak jasa dan pengorbanan yang telah Rasulullah buat utk menyelamatkan Islam sepanjang hidupnya. Sungguh bertuah bukan menjadi umatnya? Kerana beliau selalu mengingati umatnya, tetapi adakah kita mengingati beliau? Cara untuk membalas segala pengorbanannya adalah hanya perlu berselawat ke atas Nabi.

Ehem..okayy aku kebosanan. 
Makanya? mulalah membaca membuang masa. Membaca itu membuang masakah? Tidak sama sekali yer, kenapa membaca itu POYO? JIWANG? ehhh ehh.. itu kau baca novel cintan cintan, aku baca cerpen je punn. hahaha, okayy tipu. Aku pun ade baca novel juga tapi tak de laa sampai nak jiwang sampai berkarat tu. 
Sambil sambil aku baca tetibe tertarik dengan ayat ini, "Sesungguhnya kemarahan adalah bara api yang dicampakkan oleh syaitan ke dalam hati Bani Adam". Ohhh..patutlah manusia ini ada sikap pemarah, ade yang lagi teruk tu PANAS BARAN. Siapakah anda? haha, okayy tak payah mengaku sebb bukan aku kenal pun. Humm.. tak payah tunding jari kat orang, tengok diri sendiri la dulu. Yesss,, saya pun suke marah juga tapi bersebab. Everything we do have reasons, nothing we do just for fun because it is CRAZY!! 

Ehh kejap, makanya segalanya bermula dari sikap syaitan yang jahat la ni, sebb tu la manusia mempunyai perangai yang mahmudah. Tapi sebagai manusia kene kawal laa juga dari godaan syaitan yang jahat itu. Hummm.. OKAYFINE! tapi kalau terasa nak marah juga macam mane? Mungkin boleh lepaskan marah anda pada seseorang yang tahan kene marah atau pergi je masuk hutan ke laut ke pastu jerit laa kuat kuat sekuat hati andaaaaaaaa... haha.

Alahai, hari ini bosan wlpn semua cuti sebb menyambut Maulidur Rasul. Ohh kejap, nak excited sekejap sebb anak buah aku balik Tanjung Malim, hah~ aman hidup sikit sebb tak payah nak melayan dia utk 5 hari ini. Senang nak berfoya foya nanti. hohoiiii~ hee. 

Okay, stop coretan di sini sahaja.
Sila beri perhatian sepenuhnya dan SILA KUSYUK! sekian dari saya.


No comments: