Saturday, September 29, 2012

Jelajahilahh GUA Tempurung.

Assalamualaikum bloggersss sekalian.
Hye my LK's. hehe ^^,

Alhamdulillah dah nak masuk sebulan aku di alam universiti sebagai seorang siswa. ehem3. Seronok dok sini, tipu laa kalau kata tak seronok. Kalau tak seronok dah lama aku balik Perak. 

Semalam iaitu 28.09.12 aku pergi mengaktifkan diri dengan pergi ekspedisi ke Gua Tempurung, PERAK. *mention lagi sekali Perak yer. Tengok betapa aku rindu dan sayang akan Perak sampai sanggup pi balik Perak seketika walaupun seharian sahaja. 

Okayy, perjalanan dari UUM pada Pukul 5.30 am, terlambat bertolak kerana?? HAHAHA. gelak sendiri sebb berpunca daripada diri sendiri. Maaf kakak abang senior junior sekalian. Ehhh,, tapi kita enjoy kan? Ehem.. kiteorang masuk Gua Tempurung yang stage 4 paling extreme sekali. Pehhh.. best gilew tahap maximum laa aku cakap ni tak tipu. 

Mula2, masuk air merangkak berenang mcm askar sebb laluan dalam gua tu rendah yang teramat. Then, kene main gelongsor 90 degree pula. Kalau setakat gelongsor sekali je tape laa juga, ini sampai 3 tempat nak kene men gelongsor jer. Pehhh baju dan seluar dah kotor mcm masuk lumpur, tapi tak laa kotor satu badan. Tengok betapa extreme ke idak. Kene masuk lubang bagai. Yang paling tak tahan kepenatan ialah kene berjalan naik turun naik sebanyak lebik kurang kira kira dalam 1000 anak tangga. Hah?? gilew penat nak mampus. Akhirnya keluar juga dari gua tu. Pengalaman yang extreme paling best laa.
Abis program masuk jelajah gua, main flying fox pula. Then berbabeqeu dan enjoy with games.

Just put some picture around the expedisi. (okayy, i'm campuq english with malay ^^ )

Penjelajahan di dalam GUA. Mari (:

Sape nampak saya?? BLUR BLUR BLUR >> paling hujung tuu.
Batu yang tercantik di dalam gua. Besarrr gilew tawuuu.
Tangga yang perlu berjalan dalam 1000 langkah. Penat nak mampuihh.
WAJIB menyelam begini untk lalu di situ.
WAJIB merangkak dan jangan gatal nak angkat kepala.



Outdoor activities. Let's FLYING !!




Kawasan sekitar GUA TEMPURUNG.

Tempat memanah.
Tempat perkhemahan.

Kawasan flying fox.


Playground yang sedang dibina.

Now we do some games with senior and junior.






Okayy, semua aktiviti berjalan lancar dan bertolak balik pukul 5.00 ptg. Sebelum tu singgah Jusco Ipoh adalah satu kewajiban bagi setiap rombongan. Dapat laa lepas gian main bowling kat situ. haha (^^_)

SEKIAN penutup bicara, wassalam.

Suke abang abang kakak kakak senior yang sporting. ^__^ THANKS TO YOU senior!

No comments: