Tuesday, July 24, 2012

C R A Z Y by three thing.

SALAM RAMADHAN, noktah.

Humm,, entry kali ni nak cerita pasai apa ehh? Okok, dah tawu! Korang nampak tak kat profile aku di sebelah tu ---->> aku ade tulis something about me right? Makanya nampak tak ayat nie "i'm crazy with three thing are comics, novels and nikon". Hah sekarang aku nak cite pasal 3 benda yang aku dan dia tak boleh dipisahkan. ecece, mcm drama pula tak leh pisah2 nie. Ingat benda2 tu semua boyfriend aku ke. Tapi aku rase lebih baik ada benda2 tu daripada ada boyfriend. Oopppss! marah boyfriend a.k.a bakal suami aku nanti. Cehhh,, berangan je aku nie boyfriend pun tak de. ishh3.

FIRST mulakan dengan Bismillah baru cerita pasal C O M I C S atau bm yer KOMIK.

Apa tu komik? Komik tu komik laa, takkan tataw pula. Alar, keluaran gengstar tu. haha, aku tawu korang tak tawu kan? Korang search kat google laa komik tu apa. Aku malas nak cerita karang panjang lebar. Sekarang aku nak bagitawu kenapa aku gilew komik bukan gilew kentang. Korang kan tawu komik tu mcm mane. alarr..yang ade gambar2 yang dilukis dengan pensel tu, pastu ade diolog. Hah, aku suke baca komik sebb pertamanya ade lelaki KACAK. hahaha, itu bukan motif semata2 okee. Sebab lain pula aku tertarik dengan jalan cerita dalam komik walaupun semua komik jalan ceritanya hampir sama iaitu hero mesti suke kat heroin. Babak terakhir jalan cerita mesti si hero dan si heroin akan tet ****. hahaha, bukan semata2 sebb tu aku suke baca komik ehh, just nak bgtawu je. Ohhh, mungkin tak perlu bagitawu kot, Okee! disebbkan aku terlau obses dengan komik, sehingga sekarang aku ada 32 buah komik yang dibeli dengan duit sendiri. Okee tipu! mungkin guna duit mak ayah aku. wow~ banyak gileww.. aishhh,, aku sayang2 yang teramat dengan komik2 itu makanya aku menjaganya dengan penuh kasih sayang. Aku rase kalau aku jual komik tu, byk pulangan yang aku dapat. tapi belum tiba masanya aku menjual mereka. NOKTAH.

Ini sebahagian koleksi KOMIK yang ada. 
SECOND benda kedua ialah N O V E L.

Ini lagi satu benda yang aku gilew. Aishhh.. novel yang tebal tu aku ada masa nak baca? Alarr, baca time free atau time minggu study week kan penat tengok buku pelajaran, layan laa novel sehari jup. hee.. boleh pula tapi kalau suruh baca buku sejarah ke bisnes ke bio ke, aihhh sampai mimpi laa jawabnya. Apasal aku sanggup baca novel yang tebal tu hah? Aku pun tataw sebenarnya, mungkin sebb aku suke membaca kot tapi bukan baca buku pelajaran. hehe. Jalan cerita novel kan menarik siap ade aksi lakonan peristiwa klimak yang menarik membuatkan aku tertanya2 nak tawu ape ending cerita tu. Kat dalam buku sejarah ada? Sejarah ada juga peristiwa lakonan aksi bagai tapi tak tertarik laa. humm,,, Aku boleh baca novel dalam masa satu hari tnpa makan dan minum semata2 nak tawu ending je. Teruk betul aku ni bile dapat novel. Pastu bile dah abis baca satu novel, nak cari novel lain pula utk dibaca. Aihhh,, gatal pula nak abiskan dalam masa sehari. Tapi hebatt kan?? hahaha, kawan2 aku yang lain pun baca novel berhari2. Konon nak feeling bagai laa, aku baca dialog tawu ending sudah.. Buat ape nak amik mood feeling2 nie, buang masa je. Kalau bab novel aku tak kumpul sebbnya mak aku tak merestui aku kumpul novel, lagipun mahal gilew bapak laa. Aku lebih rela cari orang yang gilew novel juga pastu pinjam. hee~ Terima kasih kat semua yang pernah jadi mangsa aku. huhu. (^^)

4 daripada NOVEL di atas bukan milik sendiri.
THIRD adalah N I K O N.

humm,, why i said NIKON but not camera? ohhhh, nikon dan camera jenis lain adalah tidak sama. Sebabnya nikon tu besarr dan best yang teramat apabila dipegang, sekali aku dapat pegang pehhh mcm2 gambar aku amik sampaikan boleh dapat 100++ shot. Kalau camera kecil yang biasa tu nak pegang pun mcm nak tak nak je, pastu tak berat dan ntah la. hee~ bukan mengada2 memilih kamera tetapi kenyataan. Sekarang kan orang sume jenis gilew nikon canon yang jenis besarr tu kan? Tak caya tengok laa budak2 sek sekarang sume bawak kamera besar2, naseb bek tak bawak kamera besarr yang time tengah berlakon tu. hihi.

Ini koleksi gambar bersama kawan-kawan.
Sekian bebelan dari aku, TENGS yang teramat sebb sudi baca benda2 yang aku merepek nie. hee.

DO SOMETHING THAT MAKE YOU SMILE ^^,

No comments: