Monday, June 11, 2012

PART 1 :) I'm Here Again, KL.

10.06.2012

Hari nie bertolak ke KL pukul 15:00
Zooomm..aku duduk kat belakang jaga anak buah yang tak makan saman nie, dalam kereta pun jadi nak ke hulu hilir. Puas pegang dia nak bagi tak gerak sebb sekeliling aku penuh dengan barang juga. Jeng jeng jeng, akhirnya aku bagi ubat yang paling berkesan sekali utk bagi dia tido iaitu SUSU TOK ABAH! hahhhaa.. okee tipu je, aku bagi susu biasa je la. Singgah ke Tanjung Malim utk hantar kedua2 anak buah aku, NUR HUSNA dan NUHAA MAISARAH. 
Alhamdulillah pukul 18:15 sampai ke destinasi. wow~ lebih kurang 3 jam. alahai mahu kecut perut aku dalam kete menunggu bile nak sampai sebabnya si driver iaitu akak aku sendiri bwk kete fuhhhh... Bersyukur sggtt3 sebb aku masih bernyawa. Dia bawak mcm orang gilew je sebb nampak kete je nak memotong, pastu bile dah tak de kereta gatal nak cari kereta kat depan. adoi...120 km/j mantain tak turun2 lebih naik lagi ade laa. hoho.  Lepas maghrib bertolak utk ke KL. Dalam pukul 20:15 dan sampai pukul 21:30. okee, ini dia bawak slow sebb kete banyak, maklumlahh . huahuahuhua..suke aku dia tak leh bawak laju. hihi. 

Si comel yang putih :))
11.06.2012

Hari ni terbangun lewat yang teramat tapi aku solat subuh okee,, then tido balik. hihi. Operasi hari nie iaitu kemas rumah akak aku yang mcm tongkang pecah nie. auucuummm... gilew habuk setebal 2cm meliputi tv sofa meja komputer bagai. gilew laa mcm nie, nak start dari mane pun aku tataw. Dekat ruang tamu je bersepah komik2 abang ipar aku, surat2 lama sume bagai. Habuk kat kipas pun dah buat kipas jadi berat nak jalan, hitam pula tu. Apepun misi berjalan lancar sebb memikirkan aku nk berjalan2 lepas nie. huhu. Akhirnya, rumah yang bersepah bersih kemas juga. wahhh~mission complete, lepas nie kau kene bwk aku jalan2 akak!. ohhhyeah!!  

Ini rumah yang pada mulanya.
Ini hasilnya :)) tapi bukan ini rumah akak aku la. hehe ^^ 
Next cerita akan datang. TQ! =='

No comments: