Monday, May 7, 2012

Ini mama aku, ibu mak ummi korang ??

Selamat Malam semuanya.
Hari ni ?? 08.05.12 (setelah melihat kelendar cina. Lupa sebb dah 12 hari meninggalkan zaman pembelajaran)
okee, Hari ni HARI IBU.

Hah! hari ibu? mcm mane aku boleh tak tawu nie. aku tawu pun sebb aku tengok fb orang sibuk post pasal hari ibu tapi aku post pasal realiti harian aku jew.. Ini buktinya --->>

Ini post dari salah sorang FRIENDS aku. hee ^^'
ini pun same, ==''
Kan dah kata, ade je orang post pasal hari ibu. jup3,, tapi kenapa Hari Ibu haram? sudah pelik dibuatnyaa, nmpaknya dunia dah nak kiamat rasenyer sebb semuanya akan menjadi haram ke? aritu kes Valentine, ni pula kes sambut hari ibu pun jadi masalah ke? dunia-dunia, sape laa yang buat statement nie. Okee, fikir sendiri pasal kes ni. Hari nie aku nak cite pasal mak aku jew. hahhaha,, tapi aku tak laa wish "Selamat Hari Ibu, Mak!" sebbnya?? sebb aku malu tawu. hehhee,, caye tak aku malu dengan mak sendiri? tak caya dah laa nak buat mcm mane kan.

Ehem2, buat mama saya yang tercinta, "Selamat Hari Ibu, mak!".. maaf sebb buat wish kat sini sebb anak mama ini segan bile berhadapan atau mungkin akan mengalir air mata? Buat ibu2 di luar sana juga, HAPPY MOTHER's Day! hummm,, ucapan untuk mama :))

"Terima kasih mama sebab lahirkan saya didunia yang penuh pancaroba ini. Terima kasih mama sebab menjaga saya dengan pelbagai karenah saya yang mungkin mama tak tahan lagi. Terima kasih mama sebab bagi anak mama ini makan dan minum yang secukupnya, tak pernah terabai sedetik pun. Terima kasih mama sebab bagi kasih sayang secukupnya yang mungkin ada sesetengah orang tak dapat merasainya. Terima kasih mama sebab sanggup keluarkan duit yang banyak sekali untuk jadikan anak mama ini berjaya dan menjadi seorang insan yang cemerlang. Akhir kata, terima kasih mama atas segalanya! dan Syukur Ya Allah sebab engkau panjangkan lagi umur mamaku. " *okee, air mata aku dah start mengalir, sangat benci saat ini.

Ini pula lagu buat mama :))


Comel kan lagu ni? Ini juga lagu ringtone aku kalau MAMA yang call,, aku mention lagi sekali hanya mama sahaja yang call keluar lagu nie, orang lain lagu lain laa. hihihi (^^). Okee, aku tawu mungkin mcm budak2 je bile orang dengar kan, tapi aku bangga sebb orang akan tawu yang mak aku telefon.  

Apa yang membuatkan aku bangga tentang mama :))

First, mama aku pandai cooking, baking, grilling, toasting, boiling dan sebagainya lagi. Sebab ade yang pernah kata "Wah! sedap laa roti nie.. Sape buat? Nak resepi weh, sebb kalau aku buat mesti tak jadi laa keras laa". Second, mama pandai menjahit segala jenis baju, langsir, tudung ariani tuu, seluar, cadar, dan kalau boleh semua dia nak jahit dan tak payah beli. Sebab aku kata mcm tu, ada orang pernah kata "Giler cantik jubah nie, kau tempah kat mane? Untunglaa mak pandai jahit baju.." Thirdmama kuat bekerja sebab mama seorang PELUKIS PELAN di JKR dan bukannya suri rumah tangga seperti orang sangka, "ehh..mak kau banyak masa pula nak jahit baju kau nie, mak kau suri rumah ke? ". 
teettt,, segala persoalan pasal mama aku korang dah tawu kan. So, mcm mane dengan mak korang?? mesti lagi hebat juga. ^__^

The first person that important in our life is our MOTHER.   




Ini utk pengetahuan umum sahaja.
GRACIAS. 

No comments: