Thursday, May 24, 2012

Episod hari ini :)) Interview UPSI.

04:30am  aku dah bangun tawu dengan semangatnyer sebb nak pergi interview yang jauh tu kononnya.
05:30am bertolak dari rumah dengan mata yang kuyu dan muka mengantuk = =
07:50am sampai sudah di Tanjung Malim tapi terlalu awal jadi sarapan dulu.

<---- Okee, itu waktu perjalanan aku sebelum interview. Interview tu pukul 09:00 tapi kene datang 30 minit lebih awal iaitu Pukul 08:30 dah kene ada kat situ. okee, first jalan ke UPSI memang lengan dan tak sesak langsung sebb jalan rayanyer besar dan lebar sangattt tawu. huhu. Fuuhhh,, dari jauh dah nampak UPSI tu besar gedabak mcm boleh bina kilang2 yang besar2 tu. Macm nie dari depan UPSI ---->

Okee, ini model nak test kamera dulu. HAHA :))
Maklumlah universiti baru la katakan so tak bnyak lagi yang dibina kat situ, just baru ade office, blok kediaman, bilik kuliyah, bilik tutor dan dewan baru. Hummm,, ni kalau sape2 dapat upsi memang slim gilew laa aku kata. Siyes sebb aku tengok pelajar2 kat situ sume kurus2 mane ade yg berisi. Gilew jauh kowt jalan dia  nak masuk ke tempat kuliyah, so pelajar2 yang dapat masuk sini pastikan kenderaan anda berfungsi dan minyak full. Kat dalam ni tak de pam minyak, pam minyak yg berdekatan pun jauh juga,. 

Okee, stop membebel Liya. Sekarang nak citer pasal temuduga. Temuduga aku kat Bilik 3, Blok 8 Fakulti Pendidikan UPSI. wee~ sampai sudah. ini yang kita cari :))

Nampak tu TEMUDUGA USPI, aku laa calon yer.
Fuhhh,, BISMILLAH. aku melangkah masuk ke dalam blok ini dan menaiki tangga utk mencari Bilik bernomber 3. hahah, dah mcm adaptasi novel pula ^__^ Waa~ ramai gilew yang amik interview nie. Korang bayangkan satu bilik 10 calon, kalau ade 10 bilik? bape bape?? cepat jawab. hahaha. lebih kirang 100 org calon laa yang ade pagi tadi. semuanya hebat2 keluaran Matrikulasi, STPM dan Asasi. humm,, aku peduli ape saingan aku hebatt ke tak yang penting aku jawab je semua soalan yg ditanya.

Mula2,calon perempuan nie masuk sebagai calon pertama. Aku calon ke7, budak tu keluar sengih2 dan ucap Goodluck kat kiteorg yang tinggal then blah. Untunglaa kau dah lepas kan? aku kene tggu lagi 6 org. huhu. 

OMG! giliran aku sekarang ini. 
First, ketuk pintu dulu baru masuk. Second, bagi salam kat si penemuduga. Third, bagi fail aku yg lawa tu then duduk apabila disuruh. Hah, dia dah start tanya. Soalan PERTAMA :) Sila bagitawu tentang diri anda. aku pun bebel pasal aku then pasal sekolah semua. Soalan KEDUA :) Ceritakan pasal keluarga anda. bebel je laa keje aku hari tu. Soalan KETIGA :) Anda pernah memasuki kelab Skuash,ceritakan bagaimana anda boleh melibatkan diri dalam kelab tersebut. Soalan KEEMPAT :) Anda pernah memasuki kawad kaki, cuba anda tunjukkan bagaimana nak bagi arahan. hah??? kau nak suruh aku kawad ke en? aku kene jadi komander juga? aduhhh.. aku pun buat la. Soalan KELIMA :) Selain dari penglibatan itu semua, apa lagi bakat yang anda ada? Aku pun jawab laa aku seoarng yang kreatif. Bukan nak bangga tapi kenyataan  okee. haha, smile sikit ^_^ Soalan LAST :) Ada ape2 soalan nak ditanya? jawapan tiada. Okee, SEKIAN. fuhhh,, giliran aku dah lepas, korang pula GOODLUCK yer. 

Itu semua pasal temuduga, so dah berakhir. Jom aku tunjuk sikit kawasan UPSI yang besar punyaaa nie. 



Ini drebar aku, THANKS A LOT, KAKAK sayang!
Ini pula menyokong saya, THANKS MAMA sayang!

To Be THE BEST must start from NOW!

No comments: