Wednesday, March 16, 2011

Taggie Quiz.

Hey awak Cik Kimo a.k.a Fatin Nursyahira Bt Muhamad Saad, tag saya? Ahak =.= terharunya.  heee :) 
Sebenarnya aku tak faham pun macam mane benda ni, tapi selepas di kaji semua yang di tag baru aku khatam.

1. sila beritahu nama penuh kamu. Tak kisahlah sampai nama datuk moyang kamu.

Namayang tertera di dalam ic Nur Illiya Binti Kamaruzaman. Nama datuk moyang tidak dinyatakan di dalam ic, jadi tidak dapat dikenalpasti.

2. kamu suka warna pink tak ?

"Ohh man!" dengan mimik muka yang benci sekali. Warna pink memang telah disetkan dalam kepala untuk dijadikan sebagai musuh atau kata nama lainnya 'anti'.
Tapi jujurnya aku ada juga baju warna pink, baju pemberian orang la katakan, jadi terimalah seadanya.

3. kalau kamu ditakdirkan bertemu dengan pemberi tag ini, apa kamu nak cakap pada dia ?

Kahadapan Cik Kimo, si tag saya :)
First sekali mesti laa aku nak tanya, ko datang dengan sape? (sebab selalu jumpa dia mesti di mana-mana shopping mall) hehe. Pastu kalau aku dan dia ada masa terluang, mesti terasa nak belanja dia sesuatu. Tak caye? Cepat laa ditakdirkan untuk berjumpa lagi. ahak =,=

4. siapa paling comel ? Maher Zain atau kamu ?

Maher Zain comel ? HAHAHAHA. gelak besar je aku sebab aku tak teliti sangat muka si Maher Zain ni. Tapi kalau kata aku comel ? Lagi laa aku akan gelak sampai tak dak suara. Macam mengarut je aku rase.
5. mana lagi sedap ? kek atau aiskrim ?

Kek sedap ke ? kalau dapat yang sedap tu sedap laa, dapat yang tak sedap tu jadinya tak sedap laa. Aiskrim pula tak sedap langsung laa. Setakat ais yang berperisa je baik tak payah. Pastu nak kene sejuk dan beku dulu baru leh jadi aiskrim. Btoi tak ? 

6. bila tarikh birthday si pemberi taggie ni ? (kalau kamu ingat memang hebat la) 

Ohh sudah tentu aku ingat. Yang penting bulan Mac tahun 1993. humm,, harinya ?? Alamak! ni yang lemah nie, adoii.. 

Hah! 25.03.1993. btoi tak? acah je buat-buat tak ingat. Tarikh ni dah jadi tarikh keramat bg aku laa. ;)
so, ko nak hadiah laa ? Nanti laa aku pos surat kat umah ko, tunggu je la ehh., hee.

7. ceritakan sejarah kamu membuat blog, ikutlah sampai berapa perenggan pun.

Mula-mula aku buat akaun yahoo dulu. next aku terus laa buat blog ini yang beremelkan lialovelife.blogspot.com. hebat tak? sekejap je kan. 

8. apabila hari jadi kamu, kamu nak saya (pemberi taggie ni) beri kamu apa ?

Hmm,, aku tak nak benda yang mahal-mahal laa. Kalau dapat kereta idaman aku macam Suzuki Swif ke Honda Jazz ke, kira bersyukur yang teramat laa. Tapi kalau tak mampu nak bagi, bagi laa Hp nokia X6 ke, tak pun yang paling cikai pun bagi kasut sport Adidas yang rm100 ++ tu. hahaha =))

Hehehe, aku tawu ko tak mungkin bagi benda tu sume kan ?
so, aku terima apa jua yang ko bagi yang memberi makna dan ingatan sepanjang hayat dalam hidup aku.

9. taggie nie ada sepuluh soalan jadi wajib tag sepuluh orang ye !

Huh! sepuluh je? sikit sangat laa., bagi laa dalam 20 orang  ke. (Padahal followers aku pun tak sampai 20. hehe.)

calon si tag :)
Kimo
Qaqa
Yum
Aus

dah malas laa, yang lain macam tak best pula nak ditag.

ehh mane soalan ke 10? mane ???


No comments: