Sunday, March 27, 2011

Perantauan Si Ahli CELCOM.

Hangout sudah BHA!

bersama empat orang ahli geng CELCOM melaporkan diri iaitu :)

1. Nur Illiya Kamaruzaman
2. Nurhaziqah Anuar
3. Siti Nur Aisyah
4. Nurul Hafidzah Yusof

Al Kisah bermula macam gini.

Pada waktu pagi, aku bangun dari tido laaa setelah dibuai mimpi selama 7jam laaa. Setelah itu, aku dikejutkan dengan "snooze" hp aku laaa. Setiap 10 minit bunyi lagi laaa. Mane tak yer bb aku tak bangun2 lagi laaa. HAHAHA. Okee2, ENOUGH! ENOUGH! 

Pagi-pagi lagi pukul 8, Mak aku dah ketuk pintu bilik aku membawa sebuah khabar berita yang fresh terbaik dari ladang. "Lia bangun! Pergi Ipoh harini ada Karnival Masuk U." Hah! karnival binatang ape pula nie, pening aku pikir karnival ape yang mak kau suruh pegi nie. Mane tak pening, masa tu tengah mamai baru bangun tido. Aku pun jawab, "Malas laa mak, hari ini keje laa. nak pergi macam mane? Dah laa jauh, lame pula tu. Suruh laa sape2 wakilkan" hummm,, mak aku pun fed up nak ckp dengan aku dah, "Suke hati ko lah, tinggalkan ic atas meja, nnti suruh Ami pergi jew". Chantek laa! dapat sambung tido lagi. zzzzz.....

Tak lama lepas tu, dalam setengah jam kemudian hp aku berbunyi,

INCOMING CALL! :) Qaqa Bestie <3

Berkata dalam mimpi "Ape pula minah nie nak tepon pagi2 nie. Takkan just nak cakap yang ko dah sampai Malaysia. Tak ley cakap nnt2 je ke". aishhhh..... 

Ini perbualan kami :))

Q : Weh, tak bangun lagi kew?
L  : Blom lagi, nape? (kire aku dah bangun laa sebab dapat angkat call ko)
Q : Wei, ko pergi tak Ipoh yang karnival masuk U tu?
L  : Karnival tu? Tak kot, tapi mak aku ade suruh pergi juga. Nape?
Q : Mak aku suruh pergi tapi ko nak pergi tak?
L  : Laa.. mak ko pun suruh ke? Mak aku kata kalau nak pergi, pergi dengan abg aku.
Q : Pergi dengan abg ko? Boleh sangat laa tu bb mak aku tataw kat mane tempat tu.
L  : Humm,, yela. Siap cepat. Pukul 9 aku amik ko.
Q : Okee2, tapi aku nak call Echa dulu, karang dia tacing pula kita pergi Ipoh tak ajak dia.
L  : Yela, call laa dia cepat. Bye! Cepat siap taw.

Maaf, perbualan ini macam telah diedit sedikit kerana aku mane laa ingat sangat perbualan tu.

Ehem,, Pukul 9.30 baru bertolak ke Ipoh sebabnya :)

1.Kejutkan Si Echa ni mau dekat setengah jam baru bangun dengan pelbagai cara.
2. Si Qaqa nie bersiap dandan mau dekat 15 minit (kire cepat laa juga dari hari2 biasa. ahak ==')

Pukul 11 pagi baru sampai di Dataran Bandaraya IPOH.
hoho. Jom ke U! ehem.. ramai pula budak2 sek berpakaian seragam kat situ. Mesti junior2 nie, huh! jalan je laa. Wah! tak sangka jumpaa laa beberapa orang kawan aku di Manjung,. Siap tegur2 lagi nak menunjukkan yang aku ni tak sombong, malah terlebiy peramah pula. Ahak =.= perasan gilew sebentar.  
Perjalanan kaki keluar dari kawasan karnival dan telah melintas jalan, tibe-tibe...

E : Ehh,, kereta Abg Amy laah.
L : Mane ade, kaler len laa.
Q: Ha ah, len laa. 

PIN! PIN! bunyi kereta hon. brrooommm... lalu dengan lajunya.

E : Woi, bodoh btoi! (melihat kereta itu)
L : Eh,, Abg Amy laa ngek!
Q: Ha ah, Abg Amy laa. Aku nmpak bini dia.
E : Yeke? Masin tak mulut aku?

Abg Amy pusing balik dan berjumpa dengan kami. Dia ajak makan rojan di Medan Selera Greentown. Wah! Tak sangka gilew dapat jumpa Abg Amy dan wifenya secara LIVE!. ahak =.= keciknya Ipoh nie, kat tepi jalan pun boley terserempak. Masa nie laa masing2 try call Abg Shahrul sebab nak ajak hangout sekali. Tapi malangnya, masing2 dapat pesanan yang same 'Vioce Mail'. Ehh,, mane Abg Shah nie, karang tak jumpa tacing pula. Huh! Try juga call sampai dapat. 

Lepas abis makan. Aku, Qaqa dan Echa jalan-jalan kat Ipoh Parade. Kat situ memang shopping window sakan laa. Tapi hanya mampu tengok je laa sebab dalam poket just ade rm7.00 je laaa. huh! Dapat panggilan dari Abg Shah dan tnya kami kat mane. Akhirnya, dapat jumpa Abang Shah kat situ setelah berhempas pulas menelefon dia. Memang syok gile laa beb! Mane tak yer, FIRST IN TIME secara tak dirancang, kami dapat keluar hangout bersama. dasat beb. Wow! seronok gilew kebaboooommm laa aku cakap, happy nak mampus hari ini walapun dapat jumpa Abg Amy dan Abg Shah sekejap aje sebab masa cemburu sgtt kat kami. Pukul 4.00ptg baru bertolak balik ke SERI MANJUNG!

Pukul 5.30ptg, sampai Manjung then terus ke Blue Cube sebab nak tunjuk muka baru balik dari Ipoh. kebetulan pula Qaqa nak amik komisen. Echa pun join sekaki. Nie, BC memang kecah laa kalau ada geng Celcom. Disebabkan Qaqa dapat komisen dia pun belanja ahli2 geng Celcom. 

Tempat    :) FATTY CAFE (restoran idaman geng Celcom. ahak ^_^)
Menu       :) Laksa dan ABC (makanan feberet geng Celcom)
Harga      :) rm15.00 (bajet kebisaan geng Celcom, tak lebih dari itu)

wow! AYAT yang terserlah pada hari ini "Letak Tepi Kalau Tak Pasti". sudahh,, sebab ayat ini jew, gelak sakan kami semua. Riuh satu Cafe. Inilah akibatnya kalau kami geng Celcom bersatu.

JOM  HangOut bersama Baju Geng CELCOM!
bile?bile?bile?

gambar akan diletakkan setelah dapat daripada si PHOTOGRAPHER : )

No comments: