Friday, November 16, 2012

This HOLIDAY. too bad -__-

Assalamualaikum LK's.. 
ehhh..nape tak jawab nie? *kau ingat blog aku ni berbunyi ke? Boleh menjawab salam kau tu, hanya para blogger je yg bolehh jawab punn..
Okayy, saya rindu LK's saya nie. Dah lama tak tulis, no vocation no ideas no story then did not writing. *broken english pleasee !!

Cuti seminggu di rumah sempena Raya Deepavali dan Awal Muharam. Okay tipu laa seminggu kan? Hanya 5hari je sebb dari hari Isnin sehingga Jumaat sahaja. *mention Jumaat itu penting kerana Sabtu ade kelas KO-K. Sungguh gumbira sebb ko-k last, tapi kenapa perlu hari tu juga kau nak lasttt?? Buat next week last tak bolehhh ke? Saya tak puas dengan cuti kali ni. Aiiiyyakkk!! 

Sepanjang cuti dari pagi ke malam buka laptop, buat ape? Assignment didahulukan hiburan diutamakan. Makanya mane lagi penting? hahhaa, pikir laa sendiri. Okay, hanya puas bercuti seharian di KK (that's mean Kuala Kangsar) toksah berangan nak bercuti sampai Kota Kinabalu tu. Angan angan ade laa nak pi sane tapi belum tercapai. 

Seharian di KK buat ape? Masuk kampung laa wehh.. Kat Manjung mane ade kmpung mcm kk. Nak kampung yang betul betul kampung tu, ade pokok rambutan pokok durian segala bagai pokok lagi laa. Then, yang penting nak kene ade bunyi bunyi binatang baru seram sikit masuk kampung. Paling best nyamuk mesti keliling badan ikut aku. Terbaek laaa!! (rase yang karate nyamuk tu pun ade). haha.. itu pun suke, padahal orang bandar masuk kampung anti semua tu. Tapi yang ta best sungai dia dah cetek dan penuh dengan semak samun, kalau tak mesti aku dah terjun masuk sungai tu. Okay, over laa nak terjun sungai petang2 kan. Orang kampung peramah. SUKE SANGATTT! sebb aku kan peramah suke senyum dan tegur orang, ye ke? hahaha. Pak Cik Mak Cik I LAP YOU laaahhh. ^___^

Puas tidur kampung? Hari ni balik uum. hummm,, nak sedih ke nak gembira ? Masing masing tawu sendiri laa dia nak balik ke idak. First, dari KK ke Butterworth naik bas Transnasional. humm.. okayy not bad sebb dapat seat paling belakang. *suke sangat seat belakang sekali sebb tak payah jaga adab nak sopan2 bagai. haha. Duduk bukan boleh diam punn. Dah rupe duduk kat rumah je. Ape yang best bas ni sebb ade seat utk duduk sorang2. Alahai, mcm ta peramah pun ade, buat hal sendiri pula sorang sorang ni kann. Kalau duduk berdua boleh sembang lagi. 

Okay, mcm nie seat alone dia ^^,
Second, dari Butterworth ke Alor Setar naik bas Konsortium. waa~ heaven heaven sebb selesa yang teramat. Sebbnya, seat bas ni dah rupe seat kat wayang tu. Aisehhh.. ape ke pelik bas sekarang ni. Tawu laa nak bagi keselesaan kepada penumpang tapi dah mcm perli je. Mane tak yer, seat dia besarrr kebadak gilew. Memang aku boleh tidur dengan selesa yer, lagi2 dapat seat belakang lagi. Dah rupe mcm nak tengok wayang tawu, naseb dia tak pasang tv je time tu. Kalau dia pasang movie ke tv, nak je aku suruh semua org tarik langsir supaya nampak gelap mcm dalam wayang tu. hahaha. Ohh, pastu nak cakap hanya cukup 3 seat sebaris sebbyer? Kan besarrrr gilew aku ckp dahh.


Tengok betapa besarr seat dia. Macam seat kat wayang kan??

Okayy, now I'm safely arrive to uum. Thanks to all driver bus that drive the bus carefully. I'm respect to you  all because not all driver can be a good driver. *ecehhhh... speaking London youu!!! hahaha. over pula. Broken english jew, malu saya -__-

HAVE A NICE VOCATION FOR YOU SCHOOL HOLIDAY, KIDS!


No comments: