Saturday, April 28, 2012

M E d S I Punya Pasal ==''

M E d S I ?? pe kebenda laa medsi tu? kaitan dengan FARMASI ke, tapi ini utk guru je.
so,, from my searching MEdSI adalah Malaysian Educators Selection Inventory. 
bakal guru laa yang layak amik nie , termasuk AKU ke?? sebb aku terpilih utk diambil ke MEdSI. *bangga seketika dowh. tapi tak ingin pun nak jadi Guru. asiehh,, dulu bukan men lagi cita-cita PERTAMA iaitu Pensyarah dari Form 1 ke Form 5. Sejak masuk matrik amik kos lain dari yang lain iaitu Perakaunan, aku dengan bangga ingin menyatakan yang aku berCITA-cita lain pula iaitu AKAUNTAN (alarr,, dapat keje kat Bank Negara pun okee wat) hee~

Okee,, dah tawu ade ujian hari nie 28.04.12 di SMK Ahmad Boestamam pastu tak reti nak mandi bersiap laa.

nampak yang bulat2 tu nama aku dan jurusan pilihan. 
Kan dah lambat, pukul 09:30 baru bertolak pastu mnyk kereta fuhhh E beb! E tuuuu... ayah aku kata E tu adalah ENOUGH. agak2 enough ke kalau sampai ke sana nun, sekolah tu kat Sitiawan, aku dok Manjung kot, kan dua tempat yang berbeza dan dianggap jauh. Padahal 3 minit dah sampai kalau aku bawak laa, original time is 5 minit. *sumpah aku pecut gilew2 laa dengan myk yg hanya mampu aku redha je kalau ape2 yang terjadi. Aku laju sebb nak cepat, aku tak nak la digelar pelajar yang tidak berdisiplin sebb lambat datang. Padahal aku lewat 15 minit dari masa yang sepatutnya. hahhaa. MAAF CKIGU >,<

Aku sebenarnya bosan jawab ujian2 mcm MEdSi MUNSYI dan ape2 lagi laa sebb soalannya lebiy kurang sama je. Contoh soalan :)) 
101. Seorang guru perlu menghabiskan pelajaran sekiranya masa telah suntuk walaupun murid tidak memahami (aku reka je soalan nie sebb lupa gilew tapi seakan2 laa nie). Ada 300 soalan tapi aku boley jawab 30 minit jew, HEBAT tak? memang laa hebat sebb hitamkan je dan tak perlu pikir panjang,. 

Fuhhh,, akhirnya siap juga. Abis je jawab aku terus keluar malas nak tggu masa yang lagi 30minit tu, buang masa je bek aku buat taek mata. Masa nak keluar dewan, aku melangkah perlahan dengan malu2 dan ucapkan terima kasih kat semua cikgu yg ade kat belakang dewan *tempat duduk aku dua dari belakang, bangga sehh sebb orag takkn nampak aku lambat. hee~ Padahal aku tak kenal sorang pun, tetibe ade sorang cikgu nie tegur dan tnya aku kat mane sekarang. Tercengang aku nak jawab ape? sebb sape dia aku tak kenal laaa,, so, tengok! nampak sangat kesenyuman dan keperamahan aku membuatkan cikgu2 tu terasa nak bertegur sapa. hahahhaa. *poyo gilew ayat aku nie.

Abis keluar terus tengok wayang, The AVENGERS. hahaha,, dah laa duet tak dak tapi dibelanja oleh :) Nurhaziqah Anuar; my BESTIE. ohhh mannn,, myk mcm mane? dah laa tak sampai umah lagi ada hati nak tengok wyg pula. ape lagi aku redah je laa gi tengok wyg dulu. huh! selamat sampai rumah pukul 13:30 dengan tangki minyak kereta yang terEnough itu., tengok, aku kan cool and steady menghadapi dugaan.

Okee, HOPE dapat IPTA yang diimpikan iaitu :)) 
First RANK, USM. Second RANK, UM. Third RANK, UPM, Fourth RANK, UKM.  

No comments: