Friday, January 21, 2011

I'm Working A Day =)

Mulai semalam iaitu 20.01.11 secara rasminya aku telah bekerja di bawah syarikat Celcom yang baju biru tu. Hari pertama dapat bekerja di dalam Tesco, aduh bosan gilew aku kata. Rasa macam menyesal giler sebab tak leh duduk, berdiri je 12 jam kat depan kaunter I-Mobile tu. Aku fed up la kalau hari-hari macam nie. Aku pun mula la berkamceng dengan staff di tesco tu. Mula- mula tertarik dengan staff bahagian elektrik sebab kaunter aku kat bahagian tu, hehhe. Dapat usha dua tiga orang abang hensem tu iaitu Abang Hensem, Abang Bajet, Kakak Senyum, semua ini bukan nama sebenar. 

Pada hari ini hari kedua, sudah bertambah kenalan aku di tesco iaitu dua orang Abang Runner, Abang Manager, Abang Security, Abang Troli dan ramai lagi. Aku mula bersembang dengan abang-abang ni semua sebab diorang peramah dan suka menegur. Aku jadi terus happy dan rasa tak sampai hati nak tukar shift keje minggu depan kat tempat lain. Aku nak shift di tesco lagi minggu depan! Dalam dua hari bekerja je aku dapat berkamceng rapat dengan lebih kurang 15 orang staff tesco. Abang manager kata, apa-apa hal bagitawu jew. Padahal aku kerja bawah Celcom, bukan bawah Tesco. Ni yang buat aku rase terharu nie. Rase macam nak apply keje kat tesco bahagian elektrik pula. Tapi takpe la, aku ley wat part time tak bergaji jadi Promoter sampingan kat bahagian elektrik tu. hee. Ley tolong abang-abang yang tak cukup mulut dan tangan nak layan customer yang ramai tu. Boleh tahan juga jadi promoter ni sebenaryer, layan dan sembang dengan pelanggan. Humm, kadang-kadang kaunter I-Mobile tu dah jadi kaunter pertanyaan pula. Best la keje ni,

Sape kata keje sementara TAK BEST?

Inilah benda yang aku kene jual Broadband.

Sekarang shift aku kat sini TESCO Manjung.

No comments: