"Every secret of a writer's soul, every experience of his life, every quality of his mind, is written large in his works"

Tuesday, November 2, 2010

Bottle game.

Hujan dipagi hari,
dengan kesusahan tahap karma untuk bangun pagi nie, kesejukan yang menyelimuti diri aku sehingga ternanti-nanti jam berbunyi walaupun sudah bangun sebelum jam berbunyi. Akhirmya aku bangun juga kerana terasa mahu ***** yang teramat. hee.

Seperti biasa datang ke sekolah dengan rajinya, ta pernah ponteng walaupun sehari (riak pula rasanya , astagar..) Pagi, waktu yang amat dinanti-nantikan iaitu Sejarah. Ohh tidak, kepala mula terlentok, mata sudah semakin kuyup, kebosanan telah melanda apabila melihat tayangan tentang sejarah. Naseb duduk belakang, ley "take five" kejap. Akhirnya terlena tetapi tersedar apabila Kimo tetibe bercakap dengan aku. Hurm,,kacau pula budak nie. nak sambung balik dah tak ley sebab cikgu mula memerhatikan aku. 

Selepas rehat. waktu math adalah waktu kegemaran FINS kerana pelajaran yang paling bahagia dan santai dalam kelas. Sebabnyer?? Rutin setiap kali waktu math ialah, cikgu masuk tanpa disedari. Bagi latihan dan kertas latih tubi, dengan excitednyer ingin menjawab jika kertas satu sebab baca dan bulat sahaja. Setiap 15 minit,  cikgu akan memantau kami dan tidak ketahui dia menghilang secara mengejut, rupanya dia keluar merayau. Boleh dikira, dalam dua waktu math, sebanyak empat atau lima kali dia keluar dan kadang-kadang sampai ta masuk-masuk sehingga waktunya habis. Sungguh selamber kan cikgu nie? Kami juga yang gembira. 

Tetapi hari ini lain, cikgu math ade hal, keluar dari sekolah.
Kami FINS seperti biasa buat port kat belakang. Tetibe Ummi memberi idea bermain permainan 'Botol Berputar' ciptaan sendiri. Mula-mula :
Putaran pertama ke arah Ummi : Aku bertanyakan soalan, "Ko suke h**** ke tidak?" Ummi menjawab secara spontan dan tersengih "Suke!"
Putaran kedua ke arah Kimo : Ummi bertanyakan soalan, "Kenapa ko suke kat g***?" Kimo jawab "Sebab dia comel"
Putaran ketiga ke arah Najiiha : Kimo bertanyakan soalan, " Ko ade berapa orang bf?" Najiha menjawab " ___ orang" 
Putaran keempat mestilah kat aku : Kimo bertanyakan soalan, " Ko sayang N**** sangat2 lagi tak?" kemudian aku tersengih, tergelak dan ketawa sebab tak tawu nak jawab ape. Aku hanya menjawab " Ntah laa, sape N tu? aku ta kenal" hee.

Sengal jew permainan nie, aku rase permainan nie telah menyakitkan hati orang jew kalau korang perasan la wahai theFINS. Sebab FINS memang nak tawu sangat kan secret ahli masing-masing sebab tu buat permainan gile nie.

Let's thing that stupidous game.

No comments: