Thursday, November 4, 2010

Big Plastic

Best gilax hari nie. Dari pagi aktif merayau. Okee2, start bangun kul 9, tengok tingkap matahari dah terbenam, panas pula nak tido. Tengok hp adew mesej dari Along Yum. Hahaha, mesej malam tadi rupeyer, tersilent hp dan tertido nyenyak pula. Bangun lambat sebab sek cuti sambut deepavali, mesti Batu Cave sok penuh dan sesak kan? Eh, watpe pikir pasal kaum lain. Jom dengar aku cite story aku arini. Pastu, semangat aku berazam buka buku biologi sebab ingat nak buat teknik Mrs.J. Buka laptop juga sebab nak buat chemistry, tengok skema laa.hehe. Kemudian, along mesej tanya pasal addmath, buka buku addmath juga. Wah! banyak gilew aku blaja dalam satu masa yang masa, tamak pula rasenyer. 

Dalam pukul 12, Ummi mesej kata nak datang umah aku. Hurm,, terus tutup semua buku dan tinggalkan laptop begitu sahaja. Bile tengok balik, tak berubah pun buku-buku yang aku buka td that's mean aku ta study la sangat. Aku pun bersiap sebab nak pegi kedai cari barang untuk cikgu-cikgu nanti. Tunggu punya tunggu, sampai pun Ummi, sempat lagi aku mengemas dan sapu rumah sementara menunggu. Ini menunjukkan yang Ummi lambat la bawak motor. hahaha. Kemudian, kami pun pergi sebuah kedai ni, Ummi naik basikal, aku jalan kaki jew. Tergelak aku tengok Ummi yang terlalu excited naik basikal, aku pula yang terasa segan. Tunggu Kimo datang. Shopping-shopping, kami borong 3 plastik besar. Bawak balik 3 plastik merah yang besar sambil berjalan kaki, segan jew. Semua pandang, hurm,,kami relax jew, selamber je laa jalan sampai rumah.

Pukul 3, Iskandar tepon Kimo tanya kat mane, kami baru nak bersiap.Keluar rumah pun da lambat, mesti Iskandar, Pijoe dan Haris tunggu lama. Yang ta disangka tu, diorang pun ikut jalan kaki dengan kami, wow! syok gilew jalan dengan diorang. Sampai bilion aku, Kimo dan Iskandar borong makanan untuk kem nanti, banyak tu satu bakul hijau. hee. Next, kami pergi makan kat Fatty Cafe, Kimo yang belanja. Thank along Kimo!
Dah abis makan, jalan-jalan luar bilion, memang hyper kami ta disangka la. Tiga orang hero tu pun ikut jew kami yang terhyper aktif berjalan nie. 

Really aku kata, syok dan best sangat berjalan dengan tiga orang superhero iaitu Iskandar, Pijoe dan Haris. Tapi kesian korang, penat kan berjalan dengan kami yang sememangnya kuat berjalan tanpa henti.
Aperpown, sumpah aku kata syok gilew hari nie dan Terima Kasih korang!

Enjoy the day!

4 comments:

حر یص harris said...

thanx sebab ajak aq kluar.....aq pn seronok gak..hahaha,1st time kluar ngan kanak2 hyperactive..bhahahaa......thanx a lot....gve u all 5 star......kanak2 rebina la ktekan...hahaa:P

liyakama. said...

hahaha. haris excited upeyer keluar dgn kanak-kanak ribena.
hee~ =D welcome,haris. Jom kuar lagi!!

حر یص harris said...

insyaAllah...nt ble2 papa senang,papa keluar ngan anak2 yep????bhahaha

liyakama. said...

hahaha..okee2, tapi org tu kene laa bls mesej aku. asyik msj dgn ummi jew. hee =D