"Every secret of a writer's soul, every experience of his life, every quality of his mind, is written large in his works"

Friday, August 27, 2010

thePOP make me BIGlaugh!

Kisah bermula di meja makan..waktu berbuka puasa.
hanya tinggal aku bersama adik-adikku.

Cerita dibuka dengan kisah adik aku.
Dengan penuh dukacita dan excited adik aku pun cerita.

"wei, jom lepas nie kite men mercun pop! kan ko ade beli", kata adik B.
"hah, tadi ko pegi bazar beli mercun POP lagi?" tanya aku.
"bukan la, yang nie yang aritu punya aku beli, aku simpan sebab ta abis lagi", jawab adik A.
"boleh men lagi kew?bukan da masuk angin ke?" tanpa berfikir dulu ake terus tanya soalan 'sengal' tu. Dalam hati aku terfikir sejenak, boleh ke mercun pop masuk angin? Aku tertanya sebab aritu abang aku kata mercun bola yang tahun lepas punya yang lom abis lagi tu ta boley men da sebab dah masuk angin.hurm,,,
"dia kan dalam bungkusan tak dibuka lagi,pastu kan ade 'habuk-habuk' dia, mane boleh masuk angin", kata adik A.
"ohh.." melayan adik aku.

tibe-tibe...
"wei, ko nak tawu tak aritu aku bawak mercun pop satu kotak balik asrama sebab nak men.aku kan duduk sebelah tingkap,pastu aku baling la satu mercun ke tingkat bawah...."
diam seketika...
"tetibe aku dengar ade abang di tingkat bawah baris aku cakap, 'woi! sape yang main nie, dah lar aku tengah pakai spender, terkejut aku!' abang tu cakap kuat gilerr sampai satu blok dengar, aku pon takut terus nyorok dalam locker", kata adik A.

hahahahahaha......
mase aku dengar cerita adik aku tu, aku da gelak guling-guling dah. sakit perut aku, dah la lepas berbuka, banyak minum air pula tu, rase mcm nak pecah dah perut aku gelak tak henti-henti.adoi..ta malu pula aku rase abang tu, yang dia pegi cakap kuat2 wat pe? pastu bagitawu pula yang dia tengah tut...tut....pandai-pandai lar korang tawu.ta malu btoi abang tu, aku rase mesti satu blok dah gelakkan dia.tapi naseb bek orang ta tawu sape lar ABANG tu.

No comments: