Wednesday, April 10, 2013

Dream of Life, angan-angan cik Jenin -__-

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah, ehem ehemm..

Fuuhhh.. buang segala habuk yang terkandung dalam blog ni. Kat celah2 dashbord gadget semua kene buang ni. Dah lama tak berblogging kannn. Sampai dah masuk mid sem break dah pun. Alar, bukanlama pun cuti kali ni, seminggu je pun. Tapi bahang kebosanan dia dah mcm sebulan aritu. hummm.. ni kat umah buat ape je? Okay, mcm biasa menjadi suri rumah tangga separuh masa sebb lagi separuh masa aku berfoya-foya buang masa. hahahah, okay tipu je.

Eheemm.. korang ingat aku kat rumah layan running man laa mcm kome2 tu.. takk layan pun korea cuti ni, kali ni layan negara lain pula. Layan Blind Audition laaaa.. Pehhh, best gilew laa the voice audition ni. Sampai semua episode tak miss. heee~ Okay, stop teruja sekejappp. 

Laluan untuk tunjukkan sedikit pasal Blind Audition :) SELAMAT MENONTON.


Tengah-tengah layan blind audition ni, tetibe teringat angan-angan dulu nak belajar kat oversea iaitu University of OXFORD. humm,, itu cita-cita time Form 5 dulu tapi tak tercapai sebb terlebih main dan terkurang belajar, akhirnyer dapat la masuk University of SINCITY. (uum, sintok)

1. University Of Oxford.




Inilah dia University yang dulu diimpikan sangat tu. Sebab ape yer teringin nak belajar sini? Hahhh..sebb cikgu tuisyen dulu ade cakap, belajar akaun rajin2 biar boleh buat ACCA pastu ley belajar kat universiti ni. Okayy, saya amik semangat dari kata-kata cikgu tu untuk teruskan dalam bidang akaun tetapi belum sampai hajat cikgu nak saya ke unversiti sana. hummm.. -__- 

2. Mekah Arab.


Subhanallah, teringin gilew nak pegi sini selepas dengar mama dan ayah nak pegi umrah bulan 6 ni. Ya Allah, tentu seronok kan dapat pergi ke rumah Allah. Semoga diberi peluang untuk ke sana.

3. Taj Mahal India.



Ini tempat yang seterusnya yang teringin sangat nak pergi iaitu Taj Mahal yang kat India tu. Sebab terasa nak pergi? Sebab ia kan salah satu 7 perkara ajaib didunia. Ukiran dia unik sangat kannn. Dah laa dicipta dengan cinta serta kasih sayang seseorang. Pehhhh~ romantik laa konon kan. Okay,, tak payah nak berangan lebih lebih pula kannn.

4. Dubai.




Waaa~ unik gilew hotel kat Dubai ni. Korang dah tengok cara hotel ni dibina? Ditengah2 pula tu.. wooooo~ Teringin gilew nak pergi nak tengok sndiri keadaan hotel ini ^_^ Nmpk kat tak hotel tu di atas satu pulau kecik yang jauh sikit dari bandar2 semua tu. Fuhhh.. menarik pula design hotel ni, tahniah laa designer dan arkitek dia. 10 bintang aku bagi arrr... 

4. Pulau Jeju Korea.  


Korea? Nak pegi nak pegi. Salah satu sebbyer adalah sebb Korea. hahaha, nampak laa tade keje lain kan.  Dah rupe mcm turtle kan Pulau Jeju ni. Betul ke ini Pulau Jeju? Aku search encik google, dia bagitawu sah ini Pulau Jeju yang lawa lagi cantik tu. tak tahu kalau ini Pulau Turtle name yer. Kalau name dia Pulau Turtle mesti ade Ninja Turtle kannnn?? hahaha. sebb dia tutle kan aku tetap nak pergi jugaaa.. haha.

5. Perancis.


Korang semua nak pegi Perancis mesti sebb bola kan? Ohh mann. Tolonglah, aku tak minat bola yer. Harap maklum. Aku nak pegi Perancis sebb nak melancong jalan sana jalan sini, dapat pegi kat menara atas tu pun jadi lerr. hehe.

Pehhh, angan-angan Mak Jenin pula aku kann. Semua tempat nak pergi, kalau aku ni kaya ade syarikat sendiri tape laa juga kannn. Tapi kompem laaa 5 buah tempat yang kat atas tu aku teringin gilew nak pergi sementara masih hidup didunia ini. Okayy, stop berangan liya woiii~ sekarang pi belajar sungguh2 sampai berjaya baru ley melancong ke mana saja anda suke.

* Everyday i always pray to God that my dream will filfulled. Amin..

Thanks a lot to eveyone. SEKIAN :)) Annyeong.

No comments: