Tuesday, January 11, 2011

our explorer ^_^

Today, i'm here! at my sister's house in Cheras.
wake up from dream at 9.00am, 
sleep too late yesterday because watched the investigation movie, BOSS! 
so sleepy... ^_^

I'm ready at 10.15 and have the breakfast,
yeah! today hangout with friends at KLCC,
wow! the great place, but how about the money?

Ini kali pertama aku berjalan dan lepak bersama kawan-kawan di bandaraya metropolitan yang sungguh sibuk ini iaitu Kuala Lumpur. Mula-mula dihantar oleh kakak ke tren Sg.Besi. Aduhh, dah laa tak pernah naik sebarang kemudahan awam kat kl nie seorang diri. Macm mane nie, ahh. just beli je la tiket tren ke klcc (bak kata akak aku laa beli tiket terus ke klcc). "Eehemm, nak ke klcc". "Maaf adik, tren di turun kat Masjid Jamek". "Hah? Oh, okee". Tiket telah dibeli tetapi sebenaryer aku tak dengar ape yang dia cakap. Pekak pula telinga aku time nie. Terus jadi tak tentu arah dan runsing bertambah blurr. "Eh abang, nie mcm mane nak pegi klcc?", aku tanya abang pangawal kat situ. "Ini, turun masjid Jamek yer". Aduhh, nape turun situ pula? Aku nak pegi klcc, bukan masjid jamek laa. Macam mane nie, naek je laa. Ape-ape hal, len cite. 

Zoomm,,
Turun tren terus menjadi macam orang asing, lepas nie nak wat ape? tak smpai lagi nie. Tanpa segan silu aku tanya abang polis yang jaga kat situ. "Ehem.. abg, nak pergi klcc macam mane?" dengan persaan takut sikit sebb muka abg tu mcm garang laa! "Naik rapid kl kat seberang sana" sambil tunjuk kat platform seberang. "Ok, terima kasih!" hah, naik LRT sana pula? ade ke.,,humm, tak nampak pun. Macam mana nak nampak, terlindung dengan besi-besi pembinaan kat situ. Aku pun pergi platform seberang dan nak beli tiket. " ke klcc" . "beli kat bawah adik!". hah? bawah pula terus pergi bawah dan mancari. Ade pun kaunter dan terus membeli serta pergi seperti terburu-buru. "Eh adek!". "Ade ape yer?". "Nie baki wang nie, tak nak amik ke?" "Oh ya! Maaf ya." "humm,, len kali jangan buat lagi, amik baki taw!" Naik la lrt, sungguh bising bunyi keretapi bawah tanah nie. aduhh,, 

Yeah,, 
Sudah sampai ke klcc. jom calling2 sape yang dah sampai. ohh mira! lame tidak kutemu. mane zatie nie? Lambat lagi ke, jom beli tiket wayang dulu. Pusing-pusing satu klcc, tengok dan masuk kedai. Ohh ya! kedai buku, KINOKUYA. huhu,, buku-buku aku pergi kepada mu. wow! banyak yer buku.. LOVE IT! Pukul 2, wayang telah bermula, bersantai bergelak bergembira bersama. Lapar sehh, cari makan sendiri berhampiran Pusat Petrosains. Ehh, pukul 4.30 laa, jup lagi waktu busy orang balik keje nnt tren ramai orang. balik balik.

Tren Sg.Besi - Masjid Jamed, transit Monorel Masjid Jamek - KLCC




Saya nak enjoy macam ini lagi!
LOVE ♥ KLCC 

No comments: