"Every secret of a writer's soul, every experience of his life, every quality of his mind, is written large in his works"

Saturday, October 30, 2010

Last words from me.


Leave me alone!
Hari ini bangun lewat pukul 8.30, itu pun terbangun sebab kawan aku nak balik, satu malam dia tido kat rumah aku sebab family aku tade. Aku kebosanan terus buka tv tengok cite hantu, hurm,, melayan sampai pukul 10.30 baru nak mandi. Sejak pagi aku tade mood sebab dia yang sungguh menyakitkan hati apabila diingat kembali. Sumpah aku rase tension sangat sebab teringatkan dia + SPM yang bakal menghantui aku dalam masa tiga minggu lagi. Aku menangis sendirian di ceruk bilik sebab terfikir yang aku tak dapat capai impian kedua-dua ibu bapa aku yang nak tengok aku berjaya. Dua kali peluang yang diberi oleh mereka tetapi aku telah mengsia-siakannya. Sekarang aku terfikir lagi, boleh kew aku buat mereka gembira? Boleh kew aku tunaikan impian mereka yang ingin melihat aku memegang segulung ijazah? Apabila difikirkan balik, aku rase sudah terlambat. Aku seolah-olah tidak mampu nak gembirakan mereka kerana aku takut yang aku tak boley jawab semasa exam nanti. Macam mane nak jawab Bio? Sedangkan satu pun aku ta study dan ta paham. Akaun pula? Sejarah? Aku ni da la ta suke menghafal. Agak- agak macam mane masa depan aku nanti? Maafkan aku, Ayah Mama! jika aku telah mengecewakan ayah dan mama. Tapi insyallah aku akan buat yang terbaik untuk ayah dan mama.

Kesah kawan-kawan pula,
Aku gembira sangat ade FINS family sentiasa disamping aku, ta lupe juga kat Qayyum Shaari yang tetibe muncul menjadi kawan sungguh mengembirakan dan menceriakan kehidupan aku. Terima kasih korang kerana tidak menjadi kawan yang menyakitkan. Aku harap korang sentiasa ingat aku dan tidak pernah tinggalkan aku. Tadi aku tengok majalah sek *****, apabila aku terpandang dan terbaca karya dari si dia, aku terus terfikir mungkin segala yang ditulis pasti akan menjadi kenyataan kerana karya yang ditulis oleh si dia betol-betol berlaku terhadap dirinya, dalam hati aku  hanya terkata " Padan muka kau, mungkin ini akibat kau suka cari pasal dengan orang dan menyakiti hati aku". Kemudian, aku menutup majalah tersebut dan teringat si dia yang sememangnya aku benci kepadanya. Maafkan aku kerana benci kat kau sangat-sangat sebab dalam hidup aku tak pernah lagi ada orang buat aku macam ini. Aku harap ini adalah kali pertama dan terakhir aku terjumpa kawan seperti kau. Sesungguhnya aku ikhlas mengtatakan aku benci melihat muka kau tetapi sumpah aku kata aku tak terniat pun nak membenci kau seumur hidup kerana aku ta suke bermusuhan. Harap kita boley jadi kawan seperti kawan-kawan yang lain.

Kepada sesiapa yang terasa dengan kisah ini, saya memohon segunung kemaafan untuk anda.
To my friends, I'm sorry if sometime I emo or badmood.
________________________________________________________________________

Introducing Me 

Inilah kawan bertuah 2010 saya,
Mohd Qayyum bin Shaari
Tinggal di Kg.Serdang, Jalan Bahagia
19 May 1993
Prinsip dia, Faith For Future
Best gilew kawan dengan dia. =D 


2 comments:

YUM said...

relax la. just go for it! time will come with you and he there 4 you..

Lia KAMA =) said...

thankz yum,
I will go on for my life.
=D